czwartek, 15 września 2011

Trójkątne bułeczki na maślance


Znowu bułeczki na maślance!
Musiałam się pozbyć niezbyt smacznej maślanki - do picia się nie nadawała, ale jako dodatek do ciasta jak najbardziej. Z wyśmienitej maślanki bułeczki wyszłyby jeszcze pyszniejsze, ale te również wszystkim smakowały. 
Najbardziej podoba mi się ich trójkątny kształt.
Są bardziej miękkie i puszyste od bułeczek na maślance z miodem.
Mają neutralny smak, dlatego idealnie nadają się na kanapki z pasztetem, serkiem z Biedronki albo innym rarytasem.


Bułki pszenne na maślance
przepis znaleziony na blogu Twoje & Moje


Składniki na 12 bułek:
- 500 g mąki pszennej
- 160 g maślanki (można zastąpić kefirem)
- 160 g mleka (można zastąpić wodą)
- 12 g świeżych drożdży
- 1 jajko
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka soli

W misce połączyć mąkę z solą, zrobić dołek.
W drugiej misce wymieszać letnią maślankę, letnie mleko, drożdże i cukier i wlać do dołka w mące. Zostawić na 20 minut (zagapiłam się i zamiast wlać miksturę do dołka, od razu połączyłam z mąką! Jednak nie zaszkodziło to ciastu, bardzo ładnie wyrosło).
Dodać jajko i wyrobić ciasto ręcznie przez ok. 12 minut. Miskę z ciastem przykryć folią i odstawić, aż podwoi objętość (ok. 1 h).
Na lekko posypanym mąką blacie, rozwałkować ciasto na okrąg o średnicy ok 35 cm. i podzielić omączonym nożem  na 12 trójkątnych bułek.
Przykryć folią i odstawić do wyrośnięcia na 30 - 40 minut.
Posmarować odrobiną maślanki i posypać ulubionymi ziarnami.

Piec w 180°C przez ok. 15 - 20 minut do zarumienienia (piekłam 28 minut, bo moje bułki były bardzo grube i potrzebowały więcej czasu na upieczenie).


Bułeczki podczas wyrastania.

Smacznego zakalca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz