środa, 14 września 2011

Wstrętne zielone racuszki


Mąkę z pestek dyni zakupiłam gdy na Wielkanoc zamarzyło mi się ciasto przypominające leśne runo. Pobiegłam do mojego ulubionego sklepu ze zdrową żywnością i z wielkim trudem wyszukałam zieloną mąkę. Wtedy myślałam, że jestem wielką szczęściarą. Mąka miała piękny, intensywny zielony kolor. Mój zapał minął gdy skosztowałam ciasta. Tak wstrętnego ciasta jeszcze nigdy nie jadłam! Dziwny dyniowy posmaczek nie przypadł mi do gustu. Niestety została mi prawie cała paczuszka tej mąki i postanowiłam jakąś ją wykorzystać, póki nie minie termin ważności.
Niestety zielone racuszki z jabłkami okazały się najokropniejszymi placuszkami jakie dane mi było kiedykolwiek jeść. Nawet dodatek jabłek ich nie uratował. Ale na pewno znajdzie się ktoś, komu te racuszki i wypieki z mąki dyniowej przypadną do gustu.


Zielone racuszki z mąki z pestek dyni
przepis z opakowania mąki z pestek dyni


- 1/2 szklanki mąki z pestek dyni
- 1/2 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko
- 1 szklanka mleka
- 1 duże jabłko
- 1 czubata łyżeczka cynamonu
+ cukier puder do posypania racuszków

Z mąk, jajka, mleka i cynamonu przygotować ciasto. Jabłko obrać, pokroić na drobne plasterki, dodać do ciasta i wymieszać. Usmażone racuszki posypać cukrem pudrem (moim zdaniem nawet cukier puder im nie pomoże).

Smacznego zakalca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz